Zendesk

Overzicht

Klantenserviceplatform voor het beheren van tickets en serviceaanvragen. Via Langdock’s integratie kunt u Zendesk rechtstreeks vanuit uw gesprekken openen en beheren.

Authenticatie: OAuth Categorie: CRM & Klantenservice Beschikbaarheid: Alle workspace-abonnementen

Beschikbare acties

Artikel ophalen

zendesk.getArticle Haalt een specifiek artikel uit het Zendesk Help Center op basis van ID

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • artikelId (TEKST, Vereist): De unieke identifier van het artikel dat moet worden opgehaald

Uitvoer: Geeft de artikelgegevens terug


Ticket ophalen

zendesk.getTicket Haalt een specifiek ticket op op basis van ID met basis ticketinformatie

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • ticketId (TEKST, Vereist): De unieke identifier van het ticket dat moet worden opgehaald

Uitvoer: Geeft de ticketgegevens terug


Gesprekslog van ticket ophalen

zendesk.getTicketConversationLog Haalt een specifiek ticket op op basis van ID samen met de volledige gespreksgeschiedenis en logs

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • ticketId (TEKST, Vereist): De unieke identifier van het ticket dat moet worden opgehaald

Uitvoer: Geeft het ticket terug met volledige gespreksgeschiedenis


Help Center-artikelen zoeken

zendesk.findHelpCenterArticles Zoekt artikelen in het Zendesk Help Center

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • query (TEKST, Optioneel): Zoek naar artikelen die specifieke tekst bevatten

    • lokales (TEKST, Optioneel): Filter resultaten op taal/locale

    • categorieIds (TEKST, Optioneel): Beperk resultaten tot artikelen binnen een specifieke categorie

    • sectieIds (TEKST, Optioneel): Beperk resultaten tot artikelen binnen een specifieke sectie

    • tags (TEKST, Optioneel): Filter artikelen op hun labelnamen

    • geüpdatetNa (TEKST, Optioneel): Filter artikelen die na deze datum zijn bijgewerkt

    • geüpdatetVoor (TEKST, Optioneel): Filter artikelen die voor deze datum zijn bijgewerkt

    • sortBy (SELECT, Optioneel): Kies hoe de artikelresultaten gesorteerd moeten worden

    • sorteerOp (SELECT, Optioneel): Kies de richting voor het sorteren van resultaten

Uitvoer: Geeft overeenkomende artikelen uit het Help Center terug


Tickets zoeken

zendesk.findtickets Zoekt bestaande tickets door middel van zoeken

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • searchQuery (TEKST, Optioneel): Een tekststring voor volledige-tekst zoekopdracht over alle doorzoekbare eigenschappen

    • sorteerOp (KEUZE, Optioneel): Sorteervolgorde voor resultaten

    • sortBy (SELECT, Optioneel): Sorteerparameter voor geretourneerde resultaten

Uitvoer: Geeft overeenkomende tickets terug op basis van zoekcriteria


Gebruikers zoeken

zendesk.findusers Zoekt gebruikers in Zendesk op basis van een zoekopdrachtstring of externe ID

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • query (TEKST, Optioneel): De zoekquery om gebruikers te vinden

    • externId (TEKST, Optioneel): Zoek een gebruiker op hun externe ID

    • pagina (TEKST, Optioneel): Het paginanummer voor paginering

    • perPagina (TEKST, Optioneel): Het aantal records dat per pagina geretourneerd moet worden

Uitvoer: Geeft overeenkomende gebruikers terug


Gebruikers weergeven

zendesk.listusers Haalt een lijst met gebruikers uit Zendesk op, met optionele filtermogelijkheden op rol, permissieset of externe ID

Bevestiging vereist: Nee

Parameters:

  • role (SELECT, Optioneel): Filtert de resultaten op een enkele rol

    • rollen (TEKST, Optioneel): Filtert de resultaten op meerdere rollen

    • permissieSet (TEKST, Optioneel): Voor aangepaste rollen op Enterprise-abonnement en hoger

    • externId (TEKST, Optioneel): Lijst gebruikers op externe ID

    • pagina (TEKST, Optioneel): Het paginanummer voor paginering

    • perPagina (TEKST, Optioneel): Het aantal records dat per pagina geretourneerd moet worden

Uitvoer: Geeft een lijst met gebruikers terug


Help Center-artikel aanmaken

zendesk.createHelpCenterArticle Maakt een nieuw artikel in de kennisbank van het Zendesk Help Center

Bevestiging vereist: Ja

Parameters:

  • sectieId (TEKST, Vereist): De ID van de sectie waarin het artikel wordt aangemaakt

    • titel (TEKST, Verplicht): De titel van het artikel

    • body (MEERREGELSTEKST, Vereist): De hoofdinhoud van het artikel in HTML-formaat

    • locale (TEKST, Optioneel): De taal/locale voor het artikel

    • gebruikerssegmentId (TEKST, Optioneel): De ID van het gebruikerssegment dat dit artikel kan bekijken

    • permissiegroepId (TEKST, Vereist): De ID van de permissiegroep die dit artikel kan bewerken en publiceren

    • concept (SELECT, Optioneel): Of het artikel als concept moet worden aangemaakt

    • gepromoot (SELECT, Optioneel): Of het artikel gepromoot (uitgelicht) moet worden

    • positie (TEKST, Optioneel): De positie van dit artikel binnen de sectie

    • reactiesUitgeschakeld (SELECT, Optioneel): Of reacties op dit artikel uitgeschakeld moeten worden

    • labelNamen (TEKST, Optioneel): Labels/tags om aan het artikel te koppelen

    • contentTagIds (TEKST, Optioneel): Content-tag-ID's om aan het artikel toe te voegen

    • auteurId (TEKST, Optioneel): De ID van de gebruiker die als auteur van het artikel moet worden vermeld

    • abonneesInformeren (SELECT, Optioneel): Of er e-mailmeldingen naar abonnees van het artikel moeten worden gestuurd

Uitvoer: Geeft de aangemaakte artikelgegevens terug


Ticket aanmaken

zendesk.createticket Maakt een ticket aan in Zendesk

Bevestiging vereist: Ja

Parameters:

  • subject (TEKST, Vereist): De onderwerpregel van het ticket

    • beschrijving (TEKST, Vereist): De hoofdinhoud van het ticket

    • isPubliek (SELECT, Optioneel): Bepaalt of de opmerking zichtbaar is voor de eindgebruiker/aanvrager

    • prioriteit (TEKST, Optioneel): Het urgentieniveau van het ticket

    • status (TEKST, Optioneel): De huidige status van het ticket in de supportworkflow

    • ticketType (TEKST, Optioneel): De categorie van het ticket

    • tags (TEKST, Optioneel): Labels die op het ticket zijn toegepast voor categorisering

    • customFields (TEKST, Optioneel): Extra ticketvelden specifiek voor de Zendesk-configuratie van de organisatie

    • requesterId (TEKST, Optioneel): De ID van de gebruiker die het ticket heeft aangevraagd

    • assigneeId (TEKST, Optioneel): De ID van de agent waaraan het ticket moet worden toegewezen

    • groupId (TEKST, Optioneel): De ID van de supportgroep waaraan het ticket moet worden toegewezen

Uitvoer: Geeft de aangemaakte ticketgegevens terug


Ticket bijwerken

zendesk.updateticket Werk een bestaand Zendesk-ticket bij met nieuwe informatie

Bevestiging vereist: Ja

Parameters:

  • ticketId (TEKST, Vereist): De ID van het ticket dat bijgewerkt moet worden

    • status (SELECT, Optioneel): De nieuwe status van het ticket

    • aangepasteStatusId (TEKST, Optioneel): De ID van een aangepaste status die op het ticket moet worden toegepast

    • prioriteit (SELECT, Optioneel): Het nieuwe prioriteitsniveau van het ticket

    • type (SELECT, Optioneel): Het nieuwe type van het ticket

    • assigneeId (TEKST, Optioneel): De ID van de agent waaraan het ticket moet worden toegewezen

    • groupId (TEKST, Optioneel): De ID van de supportgroep waaraan het ticket moet worden toegewezen

    • tags (TEKST, Optioneel): De nieuwe tags die op het ticket moeten worden toegepast

    • customFields (TEKST, Optioneel): De nieuwe waarden voor aangepaste velden die op het ticket moeten worden toegepast

    • comment (MEERREGELSTEKST, Optioneel): Een opmerking om aan het ticket toe te voegen met deze update

    • isPubliek (SELECT, Optioneel): Bepaalt of de opmerking zichtbaar is voor de eindgebruiker/aanvrager

    • auteurId (TEKST, Optioneel): De ID van de gebruiker die de opmerking toevoegt

Uitvoer: Geeft de bijgewerkte ticketgegevens terug


Antwoord op ticket

zendesk.replytoticket Voegt een opmerking/antwoord toe aan een bestaand Zendesk-ticket

Bevestiging vereist: Ja

Parameters:

  • ticketId (TEKST, Vereist): De ID van het ticket waarop geantwoord moet worden

    • comment (MEERREGELSTEKST, Vereist): De inhoud van het antwoord/de opmerking die aan het ticket moet worden toegevoegd

    • isPubliek (SELECT, Optioneel): Bepaalt of de opmerking zichtbaar is voor de eindgebruiker/aanvrager

Uitvoer: Geeft de gegevens van de antwoordopmerking terug


Veelvoorkomende gebruikssituaties

  • Gegevensbeheer — Beheer en organiseer uw Zendesk-gegevens

  • Automatisering — Automatiseer workflows met Zendesk

  • Rapportage — Genereer inzichten en rapporten

  • Integratie — Verbind Zendesk met andere tools

Beste praktijken

1

Aan de slag

Schakel de Zendesk-integratie in uw workspace-instellingen in, verifieer met OAuth en test de verbinding met een eenvoudige leesbewerking. Verken vervolgens de beschikbare acties voor uw gebruiksscenario.

2

Belangrijke overwegingen

  • Zorg voor de juiste authenticatiegegevens

  • Respecteer rate limits en API-quotums

  • Controleer instellingen voor gegevensprivacy

  • Test bewerkingen eerst in een veilige omgeving

Probleemoplossing

Veelvoorkomende problemen en oplossingen
Probleem
Oplossing

Authenticatie mislukt

Controleer uw OAuth-gegevens

Rate limit overschreden

Verminder de frequentie van verzoeken

Gegevens niet gevonden

Controleer machtigingen en beschikbaarheid van gegevens

Verbindingstime-out

Controleer netwerkconnectiviteit

Ondersteuning

Voor aanvullende hulp met de Zendesk-integratie, neem contact op met [email protected]